آموزش

از بین بردن بوی بد یخچال و لباسشویی با راهکار خانگی

ماشین لباسشویی و یخچال از جمله لوازم خانگی های بسیار کاربردی و ضروری در منزل هستند که هر کدام به نوعی در رفع نیازهای کاربران نقش دارند. اما گاهی اوقات این دستگاه های کاربردی ممکن است با مشکلاتی همچون بوی بد و نامطلوب مواجه شوند که در نهایت موجب انتقال حس ناخوشایند به افراد می شوند. از آنجایی که بوی بد در ماشین لباسشویی و یخچال می تواند نشان از یک مشکل جدی در این دستگاه ها باشد، در این مقاله ما راه حل هایی را برای از بین بردن بوی بد یخچال و لباسشویی به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

بوی بد ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهم ترین آنها کثیف بودن فیلتر، استفاده از شوینده نامرغوب، بسته شدن درب پس از اتمام شستشو، کثیف بودن دیگ ماشین لباسشویی از مهم ترین آنها به شمار می آید. با توجه به اینکه امروزه برخی از مدل ماشین لباسشویی ها دارای قابلیت شستشوی خودکار دیگ هستند، بسیاری از کاربران خرید ماشین لباسشویی را از این مدل ها انجام می دهند.

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی با تمیز کردن دیگ

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی می شود، کثیف بودن درام است. برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی ناشی از کثیف بودن دیگ، می توانید از جوش شیرین یا سرکه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. در این روش ها تنها کافیست تا جوش شیرین و سرکه را در مخزن جا پودری بریزید و یک چرخه شستشو طولانی مدت در دمای بالا را فعال کنید.
البته برخی از شرکت ها همچون ال جی در برخی از مدل لباسشویی های جدید خود از فناوری شستشوی خودکار دیگ بهره برده اند که در صورت تمایل شما نیز می توانید انتخاب خود را از آنها انجام دهید. اما باید در نظر داشته باشید که قيمت لباس شويي ال جي در مدل های پیشرفته با قابلیت شستشوی خودکار دیگ به نسبت مدل های معمولی به صرف بودجه بیشتری نیاز دارد.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی، فیلتر لباسشویی را تمیز کنید

یکی از قطعاتی که در ماشین لباسشویی که سبب ایجاد بوی نا مطبوع می شود، فیلتر لباسشویی است. با توجه به اینکه فیلتر در لباسشویی بیشترین حجم از جرم و کثیفی را به خود جذب می کند، در صورتی که تمیز نشود در داخل ماشین لباسشویی بوی بدی را ایجاد می کند. برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی هر چند وقت یک بار فیلتر را خارج کنید و با آب و مواد شوینده آن را تمیز کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که کثیف بودن فیلتر حتی در ماشین ظرفشویی lg، بوش و سامسونگ نیز می تواند سبب ایجاد بوی بد شود. با این حال شما می توانید برای از بین بوی بد ماشین ظرفشویی نیز پس از هر بار استفاده، فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

رفع بوی بد لباسشویی با تمیز کردن فیلتر

شستشو با آب داغ بهترین روش برای رفع بوی بد لباسشویی

آب داغ می تواند هر گونه باکتری و میکروب را که بین الیاف پارچه گیر کرده اند به خوبی از بین برده و محو می کند. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید برای شستشوی لباس ها از برنامه شستشو با آب داغ استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای شستشوی لباس های حساس و ظریف از آب سرد استفاده کنید. برخی از کاربران به باور اینکه ماشین لباسشویی در ظرفیت 7 کیلو از قابلیت شستشو با آب داغ برخوردار نیست، علیرغم نیاز خود اقدام به خرید ماشین لباسشویی در ظرفیت های 8 کیلو، 9 کیلو و یا 10 کیلویی می کنند.
اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی های 7 کیلویی در بعضی از مدل های جدید نه تنها قابلیت شستشو با آب داغ را دارند، بلکه شما می توانید با مناسب ترین قیمت لباسشویی 7 کیلویی را نیز خریداری کنید.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با تمیز کردن دیگ

از بین بردن بوی لباسشویی با استفاده از شوینده های مناسب

امروزه مارک های متنوعی در بازار وجود دارد که شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی را عرضه می کنند. اما باید توجه داشته باشید که از هر برندی خرید شوینده را انجام ندهید. چرا که در صورت مرغوب نبودن شوینده و پایین بودن کیفیت آن جرم و کثیفی داخل مخزن جا پودری ایجاد می شود و بوی نامطبوعی را داخل ماشین لباسشویی ایجاد می کند. با این حال سعی کنید از برندهای اصلی و معتبر خرید شوینده را برای ماشین لباسشویی انجام دهید.
در نظر داشته باشید که شوینده نامرغوب حتی در ماشین ظرفشویی ها نیز سبب ایجاد رسوب و بوی نا خوشایند می کند. پس با توجه به بالا بودن قیمت ماشین ظرفشویی 13 نفره و 14 نفره در مدل های جدید، برای دوام و ماندگاری آنها و همچنین جلوگیری از ایجاد جرم ، رسوب و ایجاد بوی بد حتماً شوینده مناسب و با کیفیت را انتخاب و خریداری کنید.

استفاده از شوینده مناسب برای رفع بوی بد لباسشویی

باز کردن درب لباسشویی پس از شستشو بهترین راه رفع بوی بد لباسشویی

برای بر طرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی می توانید پس از اتمام فرایند شستشو درب لباسشویی را برای تهویه هوا باز کنید. این کار سبب می شود تا رطوبت داخل دیگ کاملاً از بین برود و درام و بوی نا مطلوبی به خود نگیرد. همچنین پس از پایان شستشو حتماً لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را برای جلوگیری از تجمع میکروب و باکتری به خوبی تمیز کنید.

پاک کردن درب لباسشویی برای رفع بوی بد

چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

یکی دیگر از لوازم منزل که معمولاً با بوی بد مواجه می شود یخچال است. بوی بد یخچال نیز همانند ماشین لباسشویی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که فاسد شدن مواد غذایی، عدم تمیز کردن یخچال، نقص فنی و قرار دادن خوراکی هایی همچون سیر و پیاز اصلی ترین دلایل آن هستند. اما راه حل چیست؟ چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟ برای رفع بوی بد یخچال نیز روش هایی وجود دارد که در ادامه مطلب بیشتر آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

از بین بردن بوی بد یخچال با تمیز کردن به موقع

اولین قدم برای رفع بوی بد یخچال تمیز کردن آن در فواصل زمانی کم است. اگر مواد غذایی داخل یخچال ریخته شوند و پس از مدتی تمیز نشوند بوی بدی را ایجاد می کنند. با توجه به این موضوع هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن سطح داخلی یخچال اقدام کنید. همچنین تمام قفسه ها و کشو های یخچال را جداگانه شستشو دهید و خشک کنید.

تمیز کردن یخچال برای رفع بوی بد یخچال

استفاده از مواد طبیعی جذب بو برای رفع بوی بد یخچال

یکی دیگر از راه های از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد در یخچال است. قهوه، لیمو، زغال و جوش شیرین جزو کاربردی ترین موادی هستند که می توانند هر گونه بوی نا مطبوع را در یخچال به خود جذب کنند. در صورت استفاده از این مواد برای جذب بو در یخچال می توانید در یک ظرف کوچک مقداری از آنها را قرار دهید و هر چند روز یک بار آن را عوض کنید.

استفاده از بوگیرهای طبیعی برای رفع بوی بد یخچال

برای رفع بوی یخچال از بوگیر استفاده کنید

رایج ترین روش برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از بوگیر های صنعتی است که در بازار موجود هستند. استفاده از بو گیرها می تواند تا حد زیادی بوی داخل یخچال را جذب و از بین ببرد. با توجه به تنوع مدل ها شما می توانید متناسب با نیاز و بودجه خود بو گیر را خریداری و در یخچال قرار دهید.

استفاده از بوگیر برای رفع بوی بد یخچال

بررسی قطعات فنی برای بر طرف کردن بوی بد یخچال

اگر تمام روش های ذکر شده را به کار برده اید اما باز هم با معظل بوی بد در یخچال مواجه شده اید، دستگاه را از لحاظ سلامت فنی تست کنید. وجود نقص فنی و یا عدم برق رسانی به یخچال سبب می شود تا سیستم خنک کنندگی یخچال از کار بیفتد و در نتیجه مواد غذایی فاسد شوند. فاسد شدن غذا یکی از مهم ترین دلایل بوی بد در یخچال است. بنابراین در صورت خرابی سیستم فنی با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و مشکل ایجاد شده را رفع کنید.

رفع بوی بد یخچال با بررسی فنی

خرید بهترین لوازم خانگی با تضمین اصالت در آترین پلاس

بوی بد ماشین لباسشویی و یخچال دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که شما برای رفع آنها در ابتدا باید منبع را پیدا کنید. با این حال شما می توانید با تمیز کردن مداوم آنها، استفاده از بوگیر های مناسب در یخچال و همچنین شستشوی لباس ها با آب گرم تا حد زیادی از ایجاد بوی نا خوشایند در یخچال و ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. از آنجایی که شرکت های تولید کننده یخچال و ماشین لباسشویی امروزه در ساخت محصولات خود از فناوری های جدید و کاربردی برای رفع بوی نامطلوب بهره برده اند، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس، مجموعه ای از بهترین محصولات خانگی را از برندهای اصلی برای مشاهده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا