آموزش

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی: 6 دلیل رایج

ماشین لباسشویی از ضروری ترین لوازمی است که علاوه بر شستشوی فوق العاده ای که ایجاد می کند، در وقت و انرژی نیز صرفه جویی به عمل می آورد. علیرغم اینکه کمپانی های تولید کننده از برترین فناوری ها و قابلیت ها برای ماشین لباسشویی های خود استفاده می کنند، کماکان این محصولات با مشکلاتی همچون آبگیری نکردن مواجه می شوند. اما به نظر شما علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟ این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

خرابی شیر برقی، اصلی ترین دلیل آبگیری نکردن لباسشویی

شیر برقی از جمله قطعات اصلی در ماشین لباسشویی است که میزان آب مورد نیاز برای شستشو را تنظیم می کند. یکی از علت های آبگیری نکردن ماشین لباسشویی خرابی این قطعه و اتصالات مربوط به آن است. چرا که شیر برقی موظف به قطع و وصل کردن آب به داخل لباسشویی است. با این حال اگر شیر اصلی ورودی آب باز است و آبگیری انجام نمی شود، مطمئناً شیر برقی دچار عیب و ایراد شده است. توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی بوش، ال جی و سامسونگ در مدل های جدید دارای یک شیر برقی برای ورود آب سرد به دستگاه هستند. اما مدل های قدیمی دارای ورودی های مجزای سرد و گرم بودند که کاربران می بایست پس از اتمام شستشو، جریان آب را از شیر اصلی قطع می کردند.

خرابی شیر برقی علت آبگیری نکردن لباسشویی

معیوب شدن سوئیچ فشار، علت نیامدن آب به داخل ماشین لباسشویی

از دیگر قطعات الکترونیکی در لباسشویی سوئیچ فشار است که ولتاژ لازم را برای شیر برقی تنظیم و کنترل می کند. زمانی که آب در درام یا همان دیگ لباسشویی به حد کافی برسد؛ سوئیچ فشاری جریان آب را قطع می کند. این در حالی است که اگر سوئیچ فشاری دچار عیب و یا صدمه شده باشد، فرایند آبگیری را دچار اختلال می کند. بنابراین در صورت نیامدن آب داخل لباسشویی حتماً از سالم بودن سوئیچ توسط تکنسین مربوطه مطمئن شوید.
لازم به ذکر است سوئیچ فشاری در تمام مدل ماشین لباسشویی های جدید تعبیه شده است. به عبارتی شما با انتخاب  لباس شویی lg، بوش و سامسونگ در مدل های جدید این قطعه را برای قطع و وصل کردن جریان آب مشاهده خواهید کرد.

خرابی سوئیچ فشار علت آبگیری نکردن لباسشویی

 خرابی شیلنگ آب، مهم ترین علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

از دیگر علت های آبگیری نکردن ماشین لباسشویی می توان به مسدود شدن شیلنگ ورودی آب لباسشویی اشاره کرد. این شیلنگ، ماشین لباسشویی را به شیر آب شهری برای فرایند آبگیری کردن متصل می کند و معمولاً دارای یک فیلتر در قسمت ورودی اتصال به ماشین لباسشویی است. این فیلتر از ورود هر گونه رسوب و جرم به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.
در صورتی که شیلنگ به هر دلیلی دچار پوسیدگی، خرابی و یا گرفتگی شده باشد،عدم آبگیری کردن لباسشویی را موجب می شود. از آنجایی که مدل های جدید ماشین لباسشویی دارای فیلتر هستند، شما می توانید با تعویض به موقع از  انسداد و خرابی شیلنگ جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که وجود هر گونه خمیدگی یا مشکل در شیلنگ می تواند از آبگیری کردن ماشین لباسشویی جلوگیری کند. با این حال اگر قصد خرید لباس شویی دارید، انتخاب خود را از مدل های جدید که دارای فیلتر هستند انجام دهید.

خرابی شیلنگ علت آبگیری نکردن لباسشویی

کم بودن فشار آب شهری، علت آب نیامدن داخل لباسشویی

کم بودن فشار آب از عمده دلایلی است که سبب آبگیری نکردن لباسشویی می شود. با توجه به اینکه حداقل فشار آب لازم برای آبگیری ماشین لباسشویی 20 پاسکال است. اگر فشار آب کمتر از این میزان باشد، لباسشویی با عدم آبگیری مواجه می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که کم فشار بودن آب در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی می تواند علت آبگیری نکردن به حساب آید. به عنوان مثال اگر شما جدیدترین ماشین لباسشویی سامسونگ را نیز داشته باشید، اما فشار آب کم باشد باز هم ماشین لباسشویی برای آبگیری مشکل پیدا می کند و حتی ممکن است روشن نشود.

کم بودن فشار آب علت آبگیری نکردن لباسشویی

خرابی برد الکترونیکی، از علت های آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

یکی از اصلی ترین قطعات برد الکترونیکی در ماشین لباسشویی است که تمام دستورات لازم را به سایر بخش های دستگاه فرمان می دهد. وجود هر گونه عیب و ایراد در این قسمت موجب می شود تا فرایند آبگیری با مشکل مواجه شود. تایمر یا برد الکترونیکی با فرمان دادن به شیر برقی، میزان آب لازم به لباسشویی را تعیین می کند. اگر برد دستگاه به درستی کار نکند و ولتاژ لازم به شیر برقی فرستاده نشود، ماشین لباسشویی نمی تواند آبگیری کند.
با این حال برای رفع خرابی برد الکترونیکی لباسشویی با یک تعمیر کار متخصص تماس بگیرید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که خرابی برد اکترونیکی با تأثیر گذاشتن روی دیگر قطعات لباسشویی می تواند علت لرزش شدید ماشین لباسشویی نیز باشد. با این وجود حتماً سالم بودن این قطعه را در اولویت قرار دهید. توجه داشته باشید که خرابی برد الکترونیکی می تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و بوش نیز باشد.

خرابی برد الکترونیکی علت آبگیری نکردن لباسشویی

آبگیری نکردن لباسشویی به دلیل مسدود شدن مخزن جا پودری

شاید برایتان سؤال باشد که مسدود شدن مخزن جا پودری چگونه می تواند دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی باشد. باید متذکر شویم زمانی که شیر برقی قصد وارد کردن آب را به ماشین لباسشویی داد، فرایند آبگیری از طریق مخزن جا پودری وارد دیگ می شود. در صورتی که سوراخ های این قسمت دچار انسداد و گرفتگی شده باشند، لباسشویی کار نمی کند و عملاً هیچ گونه آبگیری انجام نمی شود.
اگر ماشین لباسشویی شما از برند سامسونگ است و آبگیری نمی کند، مسدود شدن سوراخ های مخزن می تواند علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ باشد.
البته کمپانی های معتبری همچون بوش و ال جی در سری های جدید محصولات خود قابلیتی را طراحی کرده اند که در صورت نیاز دستگاه به تمیز کاری به کاربر اطلاع می دهد. با این حال چنانچه شما هم قصد انتخاب ماشین لباسشویی و ظرفشویی با این قابلیت را دارید، از طریق تماس با ما می توانید برای خرید ماشین لباسشویی و ماشین ظرف شویی قیمت بگیرید و از مدل های جدید انتخاب خود را انجام دهید.

رسوب گرفتن مخزن جا پودری علت آبگیری نکردن لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی با بهترین قطعات و کیفیت از آترین پلاس

در این مقاله ما تمام مواردی را که علت آبگیری نکردن لباسشویی به حساب می آیند را توضیح دادیم. کاربران با بررسی این علت ها توسط تکنسین های متخصص می توانند نسبت به رفع آنها اقدام کنند. از آنجایی که کیفیت قطعات می تواند فرسودگی و خرابی قطعات را به تعویق بیندازد. ما نیز در فروشگاه آترین پلاس بهترین مدل ماشین لباسشویی های روز را از برندهای اصلی بوش، ال جی و سامسونگ را در اختیار کاربران قرار داده ایم. در صورت تمایل به خرید می توانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، انتخاب خود را به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا